کاشت بذر سویا روغنی 1401 در کف دریا

سویا می تواند منبع غنی فیبر، آنتی اکسیدان، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 باشد. سویا روغنی 1401 ممکن است مزایای زیادی مانند بهبود متابولیسم، مبارزه با چاقی، محافظت از سلامت قلب داشته باشند.

همچنین ممکن است به کاهش اثرات یائسگی کمک کنند. آنها همچنین می توانند به بهبود هضم، ارتقای سلامت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به دیابت و به طور کلی تقویت بدن کمک کنند.

مزایای سلامتی دانه سویا از مواد مغذی، ویتامین ها و ترکیبات آلی از جمله مقدار قابل توجهی فیبر غذایی و مقدار بسیار زیادی پروتئین ناشی می شود.

به گفته مرکز داده های غذایی USDA، سویا حاوی ویتامین K، ریبوفلاوین، فولات، ویتامین B6، تیامین و ویتامین C است.

در مورد مواد معدنی، سویا حاوی مقادیر قابل توجهی آهن، منگنز، فسفر، مس، پتاسیم، منیزیم، روی، سلنیوم است. و کلسیم.

آنها همچنین منبع خوبی از ترکیبات آلی و آنتی اکسیدان هایی مانند ایزوفلاون ها هستند که می تواند به تقویت سلامت شما کمک کند.

سویا

سویا منبع بسیار مهمی از پروتئین است. هنگامی که پروتئین کافی در بدن خود داشته باشید، عملکرد متابولیک و سیستم کلی بدن شما تقویت می شود و در نتیجه به حفظ سلامتی شما کمک می کند.

تقریباً 20 درصد از پروتئین موجود در سویا بتا-کنگلیسینین است. تحقیقات نشان داده است که یک وعده غذایی بتاکنگلیسینین در روز می تواند سطح پروتئین خاصی را در خون افزایش دهد که به نوبه خود می تواند منجر به بهبود متابولیسم شود.

این باعث می شود که آن را به ویژه منبع خوبی از پروتئین برای هر کسی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کند، تبدیل کند.

از بسیاری جهات، سویا یکی از مغذی ترین افزودنی ها به رژیم غذایی شماست. پروتئین سویا ممکن است به شما کمک کند سیرتر بمانید و همچنین می تواند انسولین را تنظیم کند.

بنابراین به طور سالم چاقی شما را مهار می کند. این اثرات را نیز سویای سیاه نشان داد. یک مطالعه منتشر شده در مجله غذای دارویی نشان می دهد که پوشش دانه سویا سیاه به دلیل وجود آنتوسیانین، اثر ضد چاقی دارد.