نقش مهم زعفران نگین سحرخیز در تولید پلاکت های دندان مصنوعی

به دلیل رنگ، طعم و خواص دارویی زعفران نگین سحرخیز یکی از با ارزش ترین و گران ترین ادویه های شناخته شده در سراسر جهان است.

ممکن است بپرسید چه خواص دارویی دارد؟ لیست گسترده است و همچنان در حال رشد است.

به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گیاهان و ادویه‌ها در جهان و 14 گیاه برتر کتاب مقدس، آزمایش‌هایی در حال انجام است تا پتانسیل جدید این ادویه همه‌کاره را بررسی کنیم، ادویه‌ای که برای قرن‌ها ثابت شده است که قلب، ذهن و موارد دیگر را تقویت می‌کند.

زعفران معمولاً در مقادیر بسیار کم عرضه می شود زیرا بسیار گران است. چرا زعفران گران است؟ شما در حال کشف کردن هستید!

گیاه زعفران (Crocus sativus) از خانواده گل های Iridaceae است که شامل زنبق نیز می شود. کروکوس زعفران گیاهی است چند ساله که از پیاز می روید و در پاییز گل می دهد.

زعفران

در مورد ادویه آشپزی که می شناسید و دوست دارید چطور؟ ادویه در واقع از کلاله گل زعفران می آید که جدا شده و خشک می شود.

کلاله های خشک شده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازی و صنایع رنگرزی نساجی در کنار پخت و پز اهمیت زیادی دارند. در حالی که گل زعفران بنفش است، رنگ ادویه آن قرمز تند است.

این ادویه چه ویژگی خاصی دارد؟ برای تولید فقط یک پوند حدود 75000 تا 125000 گل لازم است.

کاشت زعفران و برداشت آن مستلزم کار بسیار است، همانطور که می بینید، به همین دلیل قیمت زعفران بسیار بالاست.

قیمت زعفران واقعی چقدر است؟ یک پوند می تواند تا 5000 دلار قیمت داشته باشد. این قیمت تکان دهنده زعفران آن را به گران ترین ادویه دنیا تبدیل کرده است.

این ادویه عجیب و غریب بومی اروپای جنوبی است اما امروزه در بسیاری از کشورها یافت می شود. آیا زعفران در استرالیا کشت می شود؟

در سراسر جهان در تمام قاره ها منهای قطب جنوب رشد می کند. بهترین زعفران دنیا کجاست؟ این قابل بحث است، اما در حال حاضر بزرگترین تولید کننده ایران است.