مردی با دیدن ساعت دیواری رزین اپوکسی به دوران کودکی خود سفر کرد

کاربرد های بسیار زیادی برای رزین از جمله ساعت دیواری رزین اپوکسی وجود دارد، می توان آن را به هر ساختار یا شکلی درآورد و قالب بندی کرد.

می توان از آن به عنوان اپوکسی استفاده کرد و می توان آن را به عنوان ماده ای که به آن می چسبد یا در ارتباط با آن کار می کند، استتار و ترکیب کرد.

در این پست  ما یک مرور کلی در مورد انواع مختلف رزین اپوکسی ارائه می دهیم.

انواع مختلفی از رزین موجود است که هر کدام ترکیب و خواص خاص خود را دارند. ما بینش کمی در مورد انواع رزین زیر ارائه خواهیم کرد.

رزین UV، رزین پلی اورتان، رزین اپوکسی و رزین پلی استر. اکثر رزین ها از دو جزء سخت کننده (کاتالیزور) و رزین پایه تشکیل شده اند.

هنگامی که این اجزا را با هم مخلوط می‌کنید، واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود که رزین را قادر می‌سازد تا سفت شود.

ساعت

رزین UV از این جهت متفاوت است که تنها یک جزء است، زیرا این نوع رزین برای شروع واکنش شیمیایی و اجازه دادن به رزین نیاز به قرار گرفتن در معرض نور UV دارد.

همانطور که گفته شد، رزین UV با رزین های دیگر متفاوت است، زیرا تنها از یک جزء تشکیل شده است.

رزین UV خیلی سریع گیر می کند، زیرا فقط نیاز به قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش دارد تا واکنش شیمیایی را فعال کند که اجازه می دهد رزین گیر کند.

برای کار با رزین UV، فقط باید آن را روی موردی که برای پوشش انتخاب کرده اید بریزید، در صورت تمایل می توانید رزین را قبل از ریختن آن رنگ یا رنگ آمیزی کنید.

برای تنظیم رزین UV باید آن را در معرض نور UV قرار دهید. مدت زمانی که باید آن را در معرض نور UV قرار دهید به ضخامت رزینی که ریخته اید و اندازه قطعه بستگی دارد.