روغن موتور بهتام sn که قادر به جذب دود خودرو می باشد

در حالی که روغن مصنوعی و روغن موتور بهتام sn تقریباً یک قرن است که وجود داشته است، در دهه 1970 محبوبیت یافت زیرا خودروسازان موتورهای پیچیده تری را توسعه دادند که نیاز به روغن کاری بیشتر داشتند.

روغن موتور تمام سنتزی اغلب هنوز از نفت خام به عنوان پایه استفاده می کند، اما از مواد شیمیایی بسیار اصلاح شده برای رسیدگی به گرمای شدید و نیازهای روانکاری اضافی نیروگاه های مدرن استفاده می کند.

این افزودنی‌ها همچنین باعث می‌شوند که روغن مصنوعی کمتر در برابر تخریب و تجزیه شدن آسیب‌پذیر باشد. برخی از روغن های مصنوعی از گاز طبیعی به دست می آیند.

ویسکوزیته کمتر به این معنی است که روغن مصنوعی برای آب و هوای سردتر و موتورهایی که در هنگام راه‌اندازی به کمبود روغن‌کاری حساس‌تر هستند، ایده‌آل است.

اما زمانی که زمان تعویض روغن فرا می رسد، روانکاری مصنوعی هزینه بیشتری دارد. توجه داشته باشید که بسیاری از خودروهای با برند درجه یک به روغن مصنوعی نیاز دارند.

روغن

برای کسانی که می خواهند روغن کاری موتور با عملکرد بهتر و بدون هزینه بالاتر روغن مصنوعی و نیمه مصنوعی جایگزین جذابی باشد.

گاهی اوقات این روغن موتور ترکیبی یا ترکیبی مصنوعی نامیده می شود، این گزینه روانکاری دارای بسیاری از مواد افزودنی است که تمام سنتتیک را جذاب می کند. اما، یک پایه روغن معمولی به کنترل قیمت کمک می کند.

از نظر عملکرد و طول عمر، یک روغن نیمه سنتتیک تفاوت بین روغن های معمولی و مصنوعی را از هم جدا می کند.

دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید تا ببینید آیا نیمه مصنوعی برای ماشین شما قابل قبول است یا خیر.

وسایل نقلیه با مسافت پیموده شده بالا (معمولا 75000 مایل یا بیشتر) و موتورهای قدیمی تر به دلیل احتمال خرابی آب بندی و نشت روغن، الزامات منحصر به فردی دارند.

روغن با مسافت پیموده شده دارای افزودنی های ویژه ای است که به حفظ این مهر و موم ها و به حداقل رساندن نشتی کمک می کند.