الکتروپمپ سه فاز در تولید لباس خانگی در کارگاره ها استفاده می شود

یکی از تجهیزات ضروری در خانه الکتروپمپ سه فاز است که یک سیال مایع یا گاز یا دوغاب را از طریق عمل مکانیکی با تبدیل نیروی الکتریکی به نیروی هیدرولیک منتقل می کند.

عملکرد یک پمپ به منابع انرژی مختلفی مانند نیروی باد، کار دستی، موتورها یا برق بستگی دارد.

اندازه پمپ بسته به کاربرد متفاوت است و اندازه پمپ از صنایع کوچک تا صنایع بزرگ متغیر است. پمپ ها انواع مختلفی دارند که پمپ آب برقی یکی از آنهاست.

این یک معرفی کوتاه برای پمپ است. حالا بیایید به موضوع اصلی خود، “پمپ الکتریکی” برویم.

پمپ آب الکتریکی (EWP) یک دستگاه مکانیکی الکتریکی است. این پمپ از طریق یک موتور الکتریکی حرکت می کند.

منبع تغذیه از ترانسفورماتور از طریق تابلو برق. پس از آن، این نیرو از طریق یک سیم برق که به لوله آب متصل می شود، از تابلو برق به پمپ برق می رسد.

پمپ‌های شناور الکتریکی را «غرق‌شونده» نیز می‌نامند، زیرا عمدتاً در تولید روغن برای بلند کردن دستی روغن استفاده می‌شوند.

پمپ

پمپ های مکانیکی برای مصارف مختلفی از جمله تهویه و فیلتر حوضچه ها، فیلتر آکواریوم ها، پمپاژ آب از چاه ها در صنایع خودروسازی برای تزریق سوخت و خنک کننده آب استفاده می شود.

در صنعت پزشکی، پمپ ها در فرآیند بیوشیمیایی توسعه و ساخت دارو مورد استفاده قرار می گیرند.

آنها به عنوان قلب مصنوعی و جایگزین مصنوعی برای بخش هایی از بدن انسان، به ویژه پروتزهای آلت تناسلی و قلب مصنوعی استفاده می شوند.

در صنایع انرژی، پمپ های الکتریکی برای پمپاژ گاز طبیعی و نفت، برای راندن برج های خنک کننده و سایر بخش های تهویه مطبوع، تهویه و سیستم های گرمایشی استفاده می شود.

یک پمپ آب الکتریکی برای کارکردن به برق نیاز دارد و ترانسفورماتور برق لازم را از طریق تابلو برق تامین می کند. موتور الکتروپمپ انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

در مورد پمپ های الکتریکی، کل مجموعه در مایع پمپاژ غوطه ور می شود.

برخی از این پمپ ها را می توان غوطه ور کرد یا در مکانی خشک قرار داد، در حالی که برخی دیگر را می توان به طور کامل زیر آب فرو برد.

پمپ شناور مورد استفاده در دستگاه ESP یک پمپ سانتریفیوژ چند مرحله ای است که به صورت عمود کار می کند.