از بادام درختی خام در تولید سم باغبانی استفاده می شود

بادام بخصوص بادام درختی خام نه تنها کلسترول بد خون را کاهش می دهد، بلکه اکسیداسیون آن را نیز کاهش می دهد که به نوبه خود پیشرفت بیماری قلبی را کند می کند.

آزمایشی توسط بیمارستان سنت مایکل، تورنتو، کانادا، برای ارزیابی دوز پاسخ بادام بر روی عوامل خطر بیماری عروق کرونر قلب انجام شد.

27 مرد و زن که هیپرلیپیدمیک (دارای سطوح بالای کلسترول) بودند، برای مطالعه انتخاب شدند.

سه نوع مکمل برای میان وعده در اختیار آنها قرار گرفت. یکی فقط از بادام، دیگری بادام و کلوچه و آخرین تنقلات فقط روی کلوچه بود.

پس از یک ماه، گروه میان وعده بادام کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول بد و همچنین سطح کلسترول اکسید شده نشان داد.

نزدیک به 14 درصد بود. این مطالعه به وضوح به این نتیجه رسید که مصرف میان وعده بادام به طور قابل توجهی عوامل خطر مرتبط با بیماری های عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

بادام

مصرف بادام به عنوان میان وعده برای کاهش اکسیداسیون کلسترول بد مفید است و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را در طول زمان کاهش می دهد.

دیده شده است که رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث سیری می شود و در مقایسه با مصرف کم پروتئین، گرسنگی را کاهش می دهد.

از آنجایی که بادام دارای محتوای پروتئین و فیبر بالایی است، مصرف میان وعده آن احساس سیری را افزایش می دهد.

پس از خوردن میان وعده بادام، در همان روز، انگیزه کمتری برای مصرف کالری بیشتری خواهید داشت.

مطالعه‌ای که در سال 2015 توسط تحقیقات تغذیه در ساری، انگلستان انجام شد، نشان داد که یک میان‌وعده 42 گرمی بادام در اواسط صبح باعث کاهش دریافت کالری در ناهار و شام می‌شود.

یک مطالعه قبلی که در مجله اروپایی تغذیه منتشر شد، مشاهده کرد که 137 نفر که 43 گرم بادام در روز در یک دوره 4 هفته ای مصرف می کردند، دریافت انرژی روزانه را بدون هیچ راهنمایی خاصی کاهش دادند.